juni.

när juni månad kommer tar jag av mig mina skor. för det enda jag vill känna är gräset mellan mina tår.
att det regnar eller blåser gör ingenting.
för jag fryser inte.
sommaren värmer under huden.



jag älskar hur sommaren målar trötta själar, hur vinden tvättar bort den inre grågeggia ångesten som suttit kvar över vintern.


det finns många som får bistra miner när det ibland regnar, men jag trivs verkligen, även då.
att stå i en skog där det luktar fuktig mossa medan regnet smeker mitt ansikte gör mig lyckligare än någonsin.

och bättre kan det även bli när man kommer hem. invirad i en filt kan man sedan sitta och titta ut genom fönstret, eller bara blunda och lyssna till regnet.


det spelar ingen roll hur somrarna ser ut, för allt är vackert med den. allt.



2010-06-07 @ 12:21:27 en dag i ett liv, Permalink


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Innan du kommenterar

Ingen marknadsföring tack!

Dvs, kommentera inte med någon som helst reklam, "hejalltbra-kollainminblogg", tävlingar eller liknande.


Var god respektera detta!

Alla stötande kommentarer polisanmäls.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0