främlingar

jag kan spendera timmar på att betrakta främlingar på avstånd.
ögonen vilar på deras kläder, hår som virvlar förbi och det bästa som finns är att se ansiktsuttryck.
jag gör små filmer i huvudet som jag spelar upp och fantiserar om vart de är på väg, vad de har varit med om och vad som händer med dessa människor.

jag vet inte om jag är ensam om dessa tankar, men det är ett fint sätt att fördriva tiden om man kanske väntar på en buss som är för sen eller så.



jag har lagt märke till att jag har flera prenumeranter.
något som jag tycker är väldigt roligt och det gör mig smickrad och glad.

något som skulle göra mig gladare är om ni kanske gjorde ett avtryck om vilka ni är.
vart ni bor, hur gamla ni är, och kanske hur ni spenderar era dagar?
det skulle vara jättemysigt att få veta.
2010-03-28 @ 20:35:06 en dag i ett liv, Permalink


Kommentarer
Postat av: josefin mandarin

svar: Tack så jättejätte mycket!! Och ja, det är ett tomtebloss :D



Vad fint du skriver. Jag brukar också betrakta främligar, mysigt lixom.

2010-04-05 @ 15:37:42
URL: http://mkeys.devote.se
Postat av: Tuva

Åh du är inte ensam, eller jag är iallafall inte ensam...

Ibland kan flera timmar gå så fort med dessa fantasier, ibland skäms jag men lugnar ner mig själv med att det är tur att man har sina tankar för sig själv ändå.

2010-05-12 @ 21:00:42
URL: http://lonesomemama.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Innan du kommenterar

Ingen marknadsföring tack!

Dvs, kommentera inte med någon som helst reklam, "hejalltbra-kollainminblogg", tävlingar eller liknande.


Var god respektera detta!

Alla stötande kommentarer polisanmäls.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0